Travel Camp 2016

Jak zdobyć klienta w branży turystycznej, czyli 21 Travel Camp

Banner travelizer

Jak zdobyć i zatrzymać klienta w branży turystycznej? Na to pytanie odpowiadali specjaliści od e-marketingu, podczas 21 edycji Travel Campu, który odbył się 7 kwietnia w Sopocie.

Travel Camp to otwarte, odbywające się cyklicznie od 2010 roku spotkanie osób zajmujących się marketingiem internetowym. Jest ono skierowane do przedstawicieli branży hotelarskiej i turystycznej. Za organizację wydarzenia odpowiada Piotr Kasperczak.

Travel Camp
W Sopocie odbyła się 21 edycja Travel Campu

GDS – klucz do sukcesu

Podczas kwietniowej edycji rozmawiano o skutecznych i niebanalnych technikach reklamy i promocji swojej firmy turystycznej w internecie. Wśród prelegentów znaleźli się specjaliści od PRu, ubezpieczeń i psychologii e-mail marketingu. Krzysztof Głąbiński z Supranational Hotels doradzał, jak skutecznie wykorzystać potencjał swojego hotelu. Zachęcał do zastanowienia się nad aktywnością globalną w branży, gdyż generuje to większe przychody niż działanie na poziomie lokalnym. Jego zdaniem kluczem do sukcesu jest udział w globalnym systemie dystrybucji (GDS), który umożliwia automatyczne transakcje między dostawcami usług turystycznych.

Indywidualne podejście

W sektorze turystycznym aż 80% osób, odwiedza stronę usługodawcy bez dokonania zakupu. Jak zatem zwalczyć o klienta? Przede wszystkim warto postawić na pogłębioną z nim relację, traktując go w sposób indywidualny. Służy temu generowanie spersonalizowanych ofert, dostosowanych do potrzeb i upodobań każdego gościa. Mechanizm ich działania i skuteczność omawiał Grzegorz Samborski z Ve Interactive Poland.

e-marketing Travel Camp
Grzegorz Samborski przekonuje, jak ważne jest indywidualne podejście do klienta

Przy tworzeniu wiadomości reklamowych warto zastosować kilka przykuwających uwagę klienta technik, takich jak ograniczenie informacji do minimum, wykorzystanie odpowiedniej kolorystyki i kształtu oraz układu treści. O tych i innych sposobach opowiadał Filip Kłodawski, specjalista od e-mail marketingu.

Klient nasz pan

Jak widać kanały internetowe są ważną drogą dotarcia do , co podkreślali wszyscy prelegenci.  Aktywna obecność w social mediach, stała dostępność na Facebooku czy czacie na stronie www pozwala na bezpośredni i bieżący kontakt z potencjalnym usługobiorcą, przyspiesza komunikację i zmniejsza dystans. Ułatwia też bieżącą kontrolę swojego wizerunku w sieci, przez śledzenie komentarzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa. Ciekawym  i innowacyjnym sposobem pozyskania obiektywnych i rozbudowanych opinii jest dołączenie do programu Travel Ambassador, o czym przekonywała Dorota Szymanowska – Borzyszkowska. Właściciel hotelu zaprasza do siebie ambasadora, wysłanego przez serwis RoomAuction.com i w zamian za udostępnienie darmowego noclegu oraz posiłków otrzymuje rzetelną recenzję. Na jej pozytywny charakter może wpłynąć chociażby  podkreślenie lokalności i tradycji w wystroju wnętrza czy menu, o czym z kolei przypominał Mateusz Zieliński z Profitroom.

Travel Ambassador Programme
Dorota Szymanowska – Borzyszkowska opowiada o programie Travel Ambassador

Przezorny zawsze ubezpieczony

To powiedzenie z pewnością pomaga ubezpieczycielom, choć sama świadomość konieczności zakupu polisy nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Kilka sposobów skutecznego dotarcia do klienta w Internecie zdradziła Justyna Gessner. Opowiedziała m.in o tym kiedy, gdzie i w jaki sposób sprzedawać ubezpieczenia, by osiągnąć satysfakcjonujące zyski.

Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się ze znajomymi!