Jak zdobyć i zatrzymać klienta w branży turystycznej? Na to pytanie odpowiadali specjaliści od e-marketingu, podczas 21 edycji Travel Campu, który odbył się 7 kwietnia w Sopocie.
Travel Camp to otwarte, odbywające się cyklicznie od 2010 roku spotkanie osób zajmujących się marketingiem internetowym. Jest ono skierowane do przedstawicieli branży hotelarskiej i turystycznej. Za organizację wydarzenia odpowiada Piotr Kasperczak.
GDS – klucz do sukcesu
Podczas kwietniowej edycji rozmawiano o skutecznych i niebanalnych technikach reklamy i promocji swojej firmy turystycznej w internecie. Wśród prelegentów znaleźli się specjaliści od PRu, ubezpieczeń i psychologii e-mail marketingu. Krzysztof Głąbiński z Supranational Hotels doradzał, jak skutecznie wykorzystać potencjał swojego hotelu. Zachęcał do zastanowienia się nad aktywnością globalną w branży, gdyż generuje to większe przychody niż działanie na poziomie lokalnym. Jego zdaniem kluczem do sukcesu jest udział w globalnym systemie dystrybucji (GDS), który umożliwia automatyczne transakcje między dostawcami usług turystycznych.
Indywidualne podejście
W sektorze turystycznym aż 80% osób, odwiedza stronę usługodawcy bez dokonania zakupu. Jak zatem zwalczyć o klienta? Przede wszystkim warto postawić na pogłębioną z nim relację, traktując go w sposób indywidualny. Służy temu generowanie spersonalizowanych ofert, dostosowanych do potrzeb i upodobań każdego gościa. Mechanizm ich działania i skuteczność omawiał Grzegorz Samborski z Ve Interactive Poland.
Przy tworzeniu wiadomości reklamowych warto zastosować kilka przykuwających uwagę klienta technik, takich jak ograniczenie informacji do minimum, wykorzystanie odpowiedniej kolorystyki i kształtu oraz układu treści. O tych i innych sposobach opowiadał Filip Kłodawski, specjalista od e-mail marketingu.
Klient nasz pan
Jak widać kanały internetowe są ważną drogą dotarcia do , co podkreślali wszyscy prelegenci. Aktywna obecność w social mediach, stała dostępność na Facebooku czy czacie na stronie www pozwala na bezpośredni i bieżący kontakt z potencjalnym usługobiorcą, przyspiesza komunikację i zmniejsza dystans. Ułatwia też bieżącą kontrolę swojego wizerunku w sieci, przez śledzenie komentarzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa. Ciekawym i innowacyjnym sposobem pozyskania obiektywnych i rozbudowanych opinii jest dołączenie do programu Travel Ambassador, o czym przekonywała Dorota Szymanowska – Borzyszkowska. Właściciel hotelu zaprasza do siebie ambasadora, wysłanego przez serwis RoomAuction.com i w zamian za udostępnienie darmowego noclegu oraz posiłków otrzymuje rzetelną recenzję. Na jej pozytywny charakter może wpłynąć chociażby podkreślenie lokalności i tradycji w wystroju wnętrza czy menu, o czym z kolei przypominał Mateusz Zieliński z Profitroom.
Przezorny zawsze ubezpieczony
To powiedzenie z pewnością pomaga ubezpieczycielom, choć sama świadomość konieczności zakupu polisy nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Kilka sposobów skutecznego dotarcia do klienta w Internecie zdradziła Justyna Gessner. Opowiedziała m.in o tym kiedy, gdzie i w jaki sposób sprzedawać ubezpieczenia, by osiągnąć satysfakcjonujące zyski.